Novelltävling

För er som inte vet så är jag med i en novelltävling om barns rättigheter. Tävlingen är tyvärr avslutad. Men den handlade om att skriva och inspireras av ord, bild och musik. Där De olika alternativen höll ihop. De olika orden var utveckling, frihet, rättvisa och värdighet. Och då de var olika bilder och musik till orden. Jag valde utvecklig och frihet. Ni kommer få ett smakprov av min novell senare då tävlingsresultatet är ute eftersom novellen inte får ligga ute innan!
Priserna till tävlingen är att man får bidra till handlingen till en opera som har premiär 2014.
1:a pris är en iPhone 4
2:a-10:onde pris är biocheckar
Eftersom jag behöver en ny telefon så är det ju iallafall värt ett försök.
Lite humor.. min mamma tänker skjutsa mig 80 mil upp till umeå om jag vinner första pris, har hon lovat. DET ÄR KUL DET. Varför? Jo, för hon är inte van vid trafik, hon blir trött och orkar inge mer efter en timmas åktur.
Så bara för det skulle jag vilja vinna så min mamma kan stå o gapa och hata sig själv för att hon lovade mig någonting sådant!
höhö :D
Värdighet Ill: Frida Hammar
http://www.minabibliotek.se/default.aspx?id=126729

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du hit igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0