Din första instinkt är att springa

Dag 04 - Mina syskon
Vilka kan de vara? Jo jag har tre halvsyskon. Och sedan två "plastbröder". Plastbröderna och min yngsta syster är på min biologiska pappas sida. Alltså så träffar jag dem inte. Gjorde de väldigt mycket förut. Synd tycker jag eftersom det känns som om jag sviker Isabell, yngsta systern på min biologiska pappas sida. Det är inte hennes fel någonting och hon är 10 år. Hon är autistisk, och jag vet att hon vill träffa mig. Att hon pratar om mig. Så jag skickade henne en julklapp. Som jag fått höra att hon fullkomligt älskar. Konstigt nog vill jag ge allt för att leva upp till att vara den store systern hon drömt om eftersom hon inte har någon syster. Jag vill vara en förebild för henne och jag vill vara de personen som finns där för henne när hon mår dåligt och när hon mår bra!
Mina två halvsystrar som jag bor med heter Lovisa och evelina. Evelina är yngst och det är 6 år imellan oss. Därför kan det bli mycket bråk mellan oss. Hon kan vara väldigt aggresiv och använder gärna knytnävar och fötter. Så jag får akta mig. Men varje gång hon gör någonting ångrar hon sig och kommer tillbaka dagen efter och ger mig en stor kram. Lovisa, mittenbarnet, har alltid tagit steget ifrån och inte velat blandat sig i. Men när det väl händer någonting skriker hon som bara den! Hon är en gud på gymnastik och brinner för det. Ibland önskar jag, när jag ser henne, att jag skulle fortsatt med det jag också.
Jag älskar er, gullungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du hit igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0