5 metoden

För er där ute som är intresserade att gå ner i vikt och bygga muskler! Då ska ni följa 5 metoden!
Detta är ett inlägg ifrån min förra blogg, som jag tror är ganska intressant att ta upp igen! Många som frågat om det!

Ät alltid 5 gånger per dag. Det värsta du kan göra är att skita i och äta, för det mår inte kroppen bra av. Och när jag säger 5 gånger per dag menar jag inte 5 lunchar. Utan lagom. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Och ät lagom portioner och tryck aldrig ner mer mat än va du orkar. Du ska vara lagom mätt när du ätit.

Ät 5 frukter/grönsaker per dag. En per måltid. Frukt och grönt är bra för din kropp och håller dig frisk och du får inte lika lätt det där sötsuget! Vissa frukter, tex apelsin och kiwi, innehåller C-vitamin som är bra för imunförsvaret. 

Motionera 5 gånger i veckan. Det spelar ingen roll hur du motionerar, det räcker med en promenad efter maten, bara du håller dig igång! Gärna att du gymmar eller springer 2 gånger i veckan också. Motion är viktigt för dig, men det visste du nog redan. Du bränner kalorier och håller din kropp frisk och iform.

Var 5:te dag får du "fuska". Då får du unna dig någonting onyttigt. Du ska inte känna skuldkänslor för det heller, jag lovar dig att det blir mycket godare om du känner att du är värd det! Men inte för mycket av det goda bara, så du kommer in i den onda cirkeln igen och struntar i att motionera och äta bra nästa dag. 

Du ska göra detta kontinuerlligt i 5 veckor. Som det står alltså, varenda dag i 5 veckor ska du utföra det över och jag kan lova dig att din kropp kommer må mycket bättre och du kommer få en kropp du själv är nöjd över. Denna metod används av kändisar och fungerar. 

5 steg till en friskare kropp

Förstår du nu varför det kallar 5 metoden ? hihi bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du hit igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0